Výpočet výkonu
Výpočet energie airsoftovej repliky v jouloch (J) zo vstupnej hodnoty FPS (feet per second – stôp za sekundu) je jednoduchý, ak poznáš hmotnosť použitej guličky. Základný fyzikálny vzorec na výpočet kinetickej energie je: E = (1/2) × m × v²,kde E je energia v jouloch, m je hmotnosť guličky v kilogramoch (kg) a v je rýchlosť v metroch za sekundu (m/s).
Preto najprv treba konvertovať FPS na m/s (1 FPS = 0.3048 m/s) a hmotnosť guličky z gramov na kilogramy (napr. 0.20 g = 0.0002 kg).
Napríklad, ak má tvoja replika úsťovú rýchlosť 350 FPS a používaš 0.20 g BB:
- 350 FPS = 106.68 m/s
- m = 0.0002 kg
To znamená, že replika má úsťovú energiu približne 1.14 joulu, čo je v rámci bežných limitov pre airsoft.
Takýto výpočet je užitočný nielen na pochopenie výkonu repliky, ale aj na kontrolu súladu s pravidlami – napríklad limity na CQB bývajú okolo 1 J, zatiaľ čo vonkajšie hry môžu povoliť viac. Niekde sa energia v jouloch používa ako oficiálny limit namiesto FPS, pretože zohľadňuje aj hmotnosť použitej munície.